vrijdag 21 februari 2020

Foto camera albumpje

Het nieuws dat ik in het design team van Hobbyshop veldmaat zit heb ik even voor jullie geheim moeten houden. Maar nu kan ik eindelijk creatie met jullie gaan delen en daar is dit er een van.

 Er zaten zoveel leuke dingen in de envelop. En ideetjes heb ik genoeg. Ik vind het erg leuk om Mini albumpjes te maken en toen ik de paperpad van StudioLight (PPSL 131) uit de envelop toverde wist ik al wat ik ermee wilde gaan maken. Een mini fotocamera albumpje



Dus ik ben eerst gaan uitmeten en bedenken hoe is het doosje zou gaan maken waar het albumpje in moet. Het doosje moest er in ieder geval uit komen te zien als een camera. Dat was nog even een werkje maar als je de maten eenmaal weet dan is het doosje zo in elkaar gezet. Dekseltje eraf en dan kan het boekje erin




















Het boekje heb ik op zig zaggende manier gevouwen er daar een band omheen gemaakt zodat het boekje in het doosje niet open gaat.


Heb voor het doosje en het boekje hetzelfde papier gebruikt en het staat zo gezellig naast elkaar. Vinden jullie ook niet. Als je de band van het boekje afschuift kun je hem zig zaggend openvouwen en kun je het aan beide kanten versieren met leuk papier.




Ik heb in het boekje de Tag stans van Craft Emotions gebruikt 115633/0754. Zo leuk die kleine tagjes en ze passen perfect in het album. Ik heb de randen van het papier met distress inkt black soot beïnkt dan vind ik het papier persoonlijk beter tot zijn recht komen. de Nederlandse tekst stempeltjes die ik gebruikt heb zijn van Marianne design en de Engelse teksten komen uit het paperpad van StudioLight.



De witte vlakken met het camera afdrukje erop heb ik als voorbeeld gebruikt zodat jullie in de winkel en op beurzen kunnen zien waar ik dan mijn foto's plak.

Super bedankt weer voor het lezen van mijn bericht en het bewonderen van mijn creatie. Nou lijkt het mij erg leuk om jullie ook uit te dagen om dit fotocamera albumpje te gaan maken en met ons te delen op facebook.

Dus hier het lijstje met benodigd heden.
cardstock in de volgende maten:
17 x 24cm (1x) doosje
15.4 x 8.2cm (1x) dekseltje
9 x 25cm (1x) album boekje
9 x 30cm (1x) album boekje
Design papier
8.6 x 5.6 cm (18x) binnenkant album boekje
10 x 2.6 cm (1x) bovenkant deksel
10 x 2.1 cm (2x) voor en achterkant deksel
2.1 x 2.6 cm (2x) zijkant deksel
6.6 x 9.6 cm (2x) voor en achterkant doosje
6.6 x 2.6 cm (2x) zijkant doosje

Voor alle duidelijkheid heb ik 2 foto's bijgevoegd met een patroontje van het doosje en het dekseltje



strook 1 van 9 x 25cm ril je op 6 - 12 - 18 en 24cm je houdt een plakstrookje van 1cm over
strook 2 van 9 x 30cm ril je op 6 - 12 - 18 en 24.
deze 2 stroken plakje aan elkaar en vouw je zig zaggend op.
met een afvalstrook cardstock maak je een omslag om je boekje maar dit doe je pas als het boekje klaar is.
Benieuwd wat jullie er van maken

Groetjes Debby


3 opmerkingen:

Bedankt dat je een berichtje bij mijn creatie achter laat. vind het altijd erg leuk om te lezen. je reactie maakt bloggen voor mij nog leuke

Liefs Debby -xx-