vrijdag 21 juni 2019

SUMMER SURPRISE .....!!!


Nu alweer een paar maanden actief op de facebook pagina van Scrappen en Beppen. En we hebben daar een hele leuke groep dames die zo onderling leuke activiteiten bedenken. Zo kwam de vraag wie doet er mee aan een Summer surprise...….het concept is precies hetzelfde als de surprise die we maken voor 5 december alleen dan in een Zomers Tintje. Via de website lootjestrekken.nl kreeg ik de naam door van mijn getrokken lootje.....


ik heb ……………… FRIEDA...………….!!!!


Du ik ben aan de slag gegaan. Tijdens het opruimen kwam ik nog een houten strandhuisje tegen en het idee was geboren. Ik ga een soort van pizza doos maken met vakjes erin. 2 vakjes om de cadeautjes in te stoppen. En in 1 vakje heb ik een klein mini albumpje gedaan zodat ze daar (als ze op vakantie gaat) haar vakantie foto's in kan doen.


verder heb ik de cadeautjes ook een beetje in de vakantie / zomer sfeer gehouden. En op de creatie heb ik de stempel van het schattige bijen meisje gezet. vind het zo'n snoesje. als ik het stempeltje alleen al zie word ik er vrolijk van.


Liefs Debby

maandag 10 juni 2019

Explosie box toren deel 3 (slot)

Na 2dagen hard door werken kan ik dan eindelijk zeggen dat hij af is. Het heeft wat uren werk gekost maar mijn aller eerste explosie box toren is af. Zo blij met duidelijke uitleg op YouTube. En dan ook nog eens gewoon in centimeters. heel erg handig


Om deze mysterie box moet natuurlijk een strikje. Aan de buitenkant hebben we niks geplakt zodat het nog een verrassing blijft wat erin zit


verder heeft dochter lief in haar foto archief  allemaal leuke foto's opgezocht die ze erin verwerkt wilde hebben.


en omdat zij handiger is met de pc als dat ik ben heeft ze de foto's ook nog eens allemaal op
het juiste formaat aangeleverd......dat werkt wel super handig en snel


in totaal zijn er 38 foto's in deze creatie verwerkt en is dochter lief blij met het eind resultaat en stiekem ben ik ook wel een beetje trots op mezelf want ik vind hem best goed gelukt


hopelijk vind mijn (bonus) Dochter de creatie ook erg mooi
Succes woensdag Sanne met de eindexamen uitslag... we gaan voor je duimen

Liefs Debby


zondag 9 juni 2019

explosie box toren deel 2

Vanmorgen was het nog een wip project. Nu is de box zover af dat ik hem helemaal bekleed heb met design papier. Het design papier is afkomstig van de Action.... van Craft Sensations en het papierblok heet light textures.


Toen ik de keuze van het papier maakte lag dochter lief nog in bed. Maar gelukkig werd de papier keuze goed gekeurd en ook het ontwerp vond ze erg leuk...… gelukkig maar want soms willen onze smaken nog wel eens verschillen. maar deze keer had ik de juiste keuze gemaakt 


Het is echt een super leuk model om te maken. Je bent er wel even een hele dag mee bezig maar ach aan het einde heb je dan ook wat. En ik weet dat degene waarvoor ik hem gemaakt heb dit soort creaties erg leuk vind en hem dus ook zeer zeker gaat bewaren



Dan vind ik het ook niet zo erg om er wat tijd en energie in te steken. En dochterlief vraagt ook niet zo vaak of ik iets voor haar wil maken dus dan vind ik het ook wel leuk om te doen.


het is een explosie box geworden met 5 verschillen uitklap lagen en 3 dozen in de box. het kleinste doosje met de bloem op de deksel trek je omhoog en die draai je een kwart slag en dan komen de andere lagen ook uit de box en kun je hem zoals je bij de laatste foto ziet boven op elkaar zetten


het doosje met de bloem op de deksel kan ook open en daarin gaat het cadeautje voor de vriendin. Hopelijk krijgt ze woensdag goed bericht en kunnen ze allebei vieren dat ze geslaagd zijn.

Voor vandaag hou ik er mee op, omdat ik nog niet alle foto's heb om erin te verwerken. Maar het schijnt morgen slecht weer te worden, dus kunnen we heerlijk verder aan de fröbel.

Liefs Debby 

Explosie box toren deel 1



project in ontwikkeling. vanmorgen op YouTube naar een wegbeschrijving gezocht van explosie box. uit eindelijk een leuke creatie gevonden en er mee aan de slag gegaan.


maar een gewone explosie box is natuurlijk weer niet goed genoeg er moet ook nog een toren in.....pfff heb me weer wat op de hals gehaald. hopelijk is mijn dochter straks blij met het eind resultaat want het moet (als het straks af is) een foto explosie box worden met foto's van haar en haar beste vriendin.

en mam.....ik wil dat dan graag woensdag geven want dan heeft ze haar examen uitslag..... gaat dat lukken. MAAR NATUURLIJK ... .. hahaha..... dus nu weer snel verder.

donderdag 6 juni 2019

congrats to you !!!


Een spannende dag vandaag. mijn meissie moest vandaag haar eind examen opdracht maken. etaleren, boeket en bloemstuk maken. Haar thema.... hoe kan het ook anders was 

"HARRY POTTER"


met deze creatie heeft ze allemaal voldoendes gehaald. en hoewel de officiële mail nog moet komen is ze geslaagd voor haar MBO diploma
bloem, groen en styling

" ZO TROTS OP HAAR "


Hebben dus even een kleinigheidje gehaald en ik heb een tag voor haar gemaakt. in de tag zit symbolisch een hogward express ticket  want in juli gaan we samen naar LONDON en het Harry potter museum 


liefs Debby ♡

zondag 2 juni 2019

K.I.C. challenge maand Juni

Een nieuwe maand dus ook weer een nieuwe challenge bij Kaart inspiratie.  deze keer mag je helemaal zelf weten wat je maakt als het maar een mannen / vaderdag kaart is.


Dit is mijn creatie geworden. ik heb er een gewone mannenkaart van gemaakt. en een afdrukjes van Henri Mouse gebruikt.

Oja de kaart moet nog aan een ding voldoen gebruik iets van de inspiratie-foto. zoals jullie kunnen zien heb ik gebruik gemaakt van de kleuren blauw en bruin.



benieuwd naar wat jullie van deze uitdaging maken.

Liefs Debby ♡




zaterdag 1 juni 2019

monkey card

soms kom je wel eens een stempel tegen die je echt super schattig vind maar eigenlijk helemaal buiten je comfortzone valt. maar deze schattige apen stempels van cc design kon ik niet weerstaan. dus toen ze van de week binnen kwamen moest ik er mee aan de slag


dus mijn zig clean colour real brush markers weer voor de dag gehaald en deze schatjes ingekleurd en daar ook gelijk een kaart gemaakt. iets totaal anders dan dat ik normaal gesproken maak


dus ben benieuwd naar jullie commentaar 

Met deze kaart doe ik mee aan de challenge van:



Liefs Debby ♡

donderdag 30 mei 2019

UITNODIGING: 55 jaar getrouwd !!!

Ongeveer anderhalve week geleden kreeg ik de vraag van mijn schoonouders om uitnodigingen te maken voor hun 55 jarige trouwdag. Altijd leuk als mensen iets speciaal door jou willen laten maken. Maar massa productie is eigenlijk totaal niet mijn ding. De eerste 2 á3 kaartjes vind ik nog wel oké  om te maken. Maar al die andere kaartjes daarna......vind ik zo oer saai. Steeds weer hetzelfde afdrukje en steeds weer hetzelfde papier


Maar goed ze zijn tenslotte maar 1x 55jaar getrouwd en ze vieren niet elk jaar hun trouwdag met een etentje. Dus ben ik er van de week mee aan de slag gegaan. Eerst via pic collage de tekst qua uitnodiging gemaakt...… en na goedkeuring uitgeprint. Toen op pinterest een toepasselijk afdrukje erbij gezocht. En ik kwam dit schattige oudere echtpaar op een bankje tegen en die vond ik wel heel toepasselijk.


Gister alles uitgestanst en al het papier op maat gesneden en vanmorgen toen hier alles nog sliep aan de slag gegaan om alles in elkaar te zetten. Moet wel zeggen dat als je alles al klaar hebt liggen en je 1 voorbeeld kaartje gemaakt hebt de andere heel snel in elkaar zitten. Maar massa productie is nog steeds niet mijn ding. Dus ik ben blij dat ik kan zeggen dat de kaartjes eindelijk klaar zijn en ik me weer bezig kan gaan houden met andere leuke creaties.



Ga me nu maar eens storten op HOERA geslaagd kaartjes want er zijn wel wat dames in onze omgeving die dit jaar examen doen. Waaronder mijn eigen dochter...… dus er komt weer een spannende tijd aan met wachten op de uitslag

Liefs Debby


zondag 19 mei 2019

K.I.C challenge maand Mei

zo leuk nieuws. zag ongeveer 4weken geleden een oproepje op facebook voorbij komen voor design team leden bij K.I.C (kaartjes inspiratie challenges) en dat leek me wel wat. dus gereageerd en inmiddels toegevoegd aan het team.

De 1ste challenge voor mij als DT-lid was het maken van een dames/moederdag kaart aan de hand van deze sketch


de challenge is 5mei al van start gegaan. en aan mij de eer om een reminders kaart te maken


we kregen wat digi stempels om uit te kiezen. en ik ben met deze stempel aan de slag gegaan. het zijn eigenlijk 4dames die naast elkaar staan maar ik heb er na wat knip en plak werk een soort van SELFIE stempel ervan gemaakt.

vind hem wel leuk geworden. komen jullie ook een kijkje nemen op de Facebook pagina om te zien wat mijn mede DT-leden ervan gemaakt hebben. of om gezellig mee te doen aan de challenge. 

Liefs Debby

donderdag 16 mei 2019

mini albumpje.....!!!


vandaag sinds lange tijd weer eens bij mijn vriendin afgesproken om een dagje te fröbelen. een tijd geleden hebben we op de beurs bij scrap 4 you een werkbeschrijving gekocht en daar zijn we mee aan de slag gegaan


het is maar goed dat we geen beginnende scrappers zijn want we kwamen nogal wat dingen tegen die wat onduidelijk waren. maar die we zelf wel goed op konden lossen door logisch na te denken 


we hebben hem.bijna helemaal af gekregen. op een paar design papiertjes na. maar die heb ik toen ik thuis kwam snel nog even opgeplakt


het is een heel leuk mini albumpje geworden. waar ik eerst foto's van een nog te maken tripje naar Vlissingen in wilde gaan stoppen. maar ik ga er een albumpje van mij  doggies van maken.

ik moet alleen nog iets bedenken om het album mee te sluiten. dat staat namelijk niet in de werkbeschrliving maar het albumpje sluit niet echt lekker. maar dat doe ik op het aller laatst pas want dan zitten ook alle foto's erin.





woensdag 8 mei 2019

sending you lots of hugs!!!

Tikkie jij bent hem. En ik heb deze keer Carla getikt omdat ik haar sail mail aanvraag erg leuk vond. ze wou graag een snail mail ontvangen in het thema honden of katten.


Nou heb ik persoonlijk zelf niet zo heel erg veel met katten. Maar honden is dan wel weer echt mijn ding. Dus ben ik mijn opgeruimde hobby domein maar eens ingedoken en heb met de honden stempels van My Favorite Thing deze voor mijn doen simpele kaart gemaakt


Liefs Debby

dinsdag 7 mei 2019

Believe......!!!

Een van de beste vriendinnen van mijn dochter doet net als haar dit jaar eind examen. En om haar even te laten weten dat we haar succes wensen heb ik dit kaartje voor haar gemaakt.


Het kaartje is naar een model van Dutch doobadoo. het afdrukje is van Magnolia, die heb ik weer ingekleurd met de zig clean color real brush en het papier dat ik gebruikt heb is van Joy

maandag 6 mei 2019

hooray !!!

een van de huisjes waar ik kom als huishoudelijke hulp heeft nog jonge kinderen. en het manneke word aankomende week alweer 10jaar


Dus heb een kaartje voor hem gemaakt met een kleinigheidje erin. want op deze leeftijd weet ik niet meer zo goed wat ik ze als cadeau moet geven. hij riep gelijk oooooo kijk een muis. 

liefs Debby